torsdag 7 januari 2010

Avatar



Jag som trodde att jag skulle göra paus i bloggandet....
Jag har insett att bloggen kan ju vara en ganska bra ventil att få släppa ut överskottet av känslor.

Det var riktigt skönt igår vi tog med oss storstumpan och såg Avatar. Dels för att hon skule få rå om oss själv en stund innan hon åker till modern på fredag och dels för att få göra nått annat själv. Jag insåg att jag suttit och plågat mig med med att grotta ner mig i sorgen. Det kan vara skönt få tokgråta en stund. Men livet går ju trots allt vidare, speciellt för mina barn.

Hur som så var filmen superbra. Kanske så hjälpte det till att man har känslorna utanpå kroppen för jag levde verkligen med i filmen. Jag grät, jag skrattade, jag blev arg. Men gud vad jag behövde detta! Sen blev jag riktigt impad av animeringen, jag hade som avfärdat filmen tidigare pga av att filmen var till så stor del animerad. Men jag blev verkligen positivt överraskad.

Så Avatar får 5 ***** av 5 möjliga

2 kommentarer: