fredag 10 februari 2012

Testar vidare.

Oj vad trött jag var igår kväll. Helt död klockan 22.00, tror ungarnas förkylning kommer krypande.
Det var verkligen full rulle här hemma då en är jättesjuk och de övriga är understimulerade..

Jag passade i alla fall på att testa ett nytt recept  som jag hittade på 56kilo. De blev kanongoda! Ska använda dem som hamburgerbröd till dagens middag. Nu har jag fortfarande inget kokosfett så det fick bli smält smör istället men det funkar ju det med.


Frukost rutor




8 rutor á 149 kcal och 1 gr kolhydrat.
1,5 dl mald mandel eller mandelmöl
2 msk sesamfrön
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1/2 tsk minosel mineralsalt (falksalt)
2 st ekologiska ägg
2 msk smält ekologiskt kokosfett (jag använde kung markattas)
1 dl creme fraiche
Sätt ugnen på 200 g och rör ihop alla torra ingredienser, lägg sedan i ägg och creme fraiche och rör runt, avsluta med det smält kokosfettet.
Smeta ut på bakplåt med bakpapper. Min rektangel blev 16 x 23 cm.
Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar