torsdag 2 februari 2012

Spännande

Så roligt det är att få snöa in på något nytt. Har suttit timtals och läst på i ämnet LCHF. Mycket intressant läsning har det blivit. Man får bara med vatten på kvarn för att detta ska vara bra men jag är inte övertygad förrän jag kan utvärdera det hela och jag har lovat mig själv att ge det en månad.

Jag är ju bara inne på dag 3 än men det går riktigt bra och mycket god mat har det blivit. Idag till middag blev det kycklinggryta med curry och smörstekt vitkål, med broccoli och tomat på sidan. Tyvärr tog jag ingen bild men Johanna kan då intyga att det såg gott ut.

Ett litet intressant fenomen är hur otroligt mycket vätska man släpper, jag gör inget annat än att springa på toa och har gått ner 1,5 kg på 2 dygn.. Det lär väl stabilisera sig då man har hunnit landa i detta. Men jag har i alla fall sluppit huvudvärken än så länge som många brukar få då de startar med LCHF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar