måndag 9 maj 2011

Mästarnas mästare


Kan inte undgå att som bli imponerad av dessa människor som är med i programmet. Svt har verkligen lyckats plocka fram verkliga idoler som Stenmark, Pekka, Hanna Ljungberg och den för mig okända Evy Palm.
Jag har alltid ryckt på axlarna åt idrottsprestationer, kanske som en bortförklaring för mig själv för att slippa träna. Alla vet väl att idrottare bara är muskler och ingen hjärna...
Men nu vet jag hur skärpt man måste vara, vilken självdisciplin och självkontroll man måste ha för att klara det de gör.

Evy Palm slog verkligen an en sträng hos mig, inte för att jag vill bli någon elitlöpare, men för att det är aldrig försent. Jag har alla möligheter att få en stark och frisk kropp och ju bättre jag mår fysiskt desto bättre mår min själ.
Jag kan bli min egen mästare och jag är på god väg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar