lördag 29 maj 2010

Matfunderingar...

Jag är så grymt sugen på sparris. Jag tror att om vädret lättar så så blir det nog grillad fläskytterfilé med sparris och jordgubbssallad *mumma*!

Jag har funderat mycket kring dieter på sista tiden och nått jag har insett är att jag tror inte på dem oavsett om det är GI , LCHF, flygvädrinnedieten eller camebridge.
Ok, vill man deffa så funkar ju LCHF men det bara för en tid. Ska man tänka långsiktigt så handlar det mer om att hitta en balans i livet och på tallriken. Det är så jag äter nu, med balans. Tallriksmodellen känns så bortglömd, men den fungerar för mig. Om jag skulle utesluta nått tror jag att jag skulle bli galen. Jag ser och har sett så många som förbjudit sig själv saker visst de har gått ner i vikt och lika snabbt upp igen. Sen handlar det om enkel fysik den energi vi stoppar i våra kroppar måste förbrukas annars blir det fett. Så äter du mer än vad du gör av med så blir du tjock oavsett om du äter kolhydrater eller inte...

1 kommentar:

  1. jävla smarto!! ;D

    Men visst är det så!
    Jag är så oinspirerad just men då man går hit och läser så får man lite ork!
    Ska smaska lite olika PASTA/KYCKLINGsallader -recept i veckan! Å skippa Banta!!

    Tack storasyster!
    Pözz!!

    SvaraRadera