torsdag 6 maj 2010

La de svinge!


Lyckan var fullkomlig i kväll. Jag har gjort nått så löjligt som att gunga. Men saken är den att för mig är det inte så löjligt. Sanningen är att jag inte har gungat på flera år, för att jag helt enkelt inte rymts på en gunga. Visst, nog har jag kunnat kila in arslet. Men inte utan att att kedjorna har skurit in i låren och det har gjort svinont. Men i kväll var det bara att sätta sig och inte gjorde inte ont nånstans.
Om man tittade riktigt noga så kunde man till och med se en glädjetår rulla på min kind. Detta är en seger för. Den kan ses som obetydligt för de flesta men för mig var det stort.

1 kommentar:

  1. Men det var ju inte illa, men du har inte missat något under alla år. Som vuxen är det svårt att uppskatta att gunga, man blir bara illmående!

    Jo jag såg dom, men det fanns ännu snyggare på kappahl(fast utan strumpehållare), måste ta en svängom dit nåndag!

    SvaraRadera