fredag 18 juni 2010

Platå


Åh, denna förhatliga platåfas! Har stått stilla i snart 2 veckor. Men kanske är det så att kroppen behöver vila trots allt. Har nu gått ner 33kg men det ända man vill är att snabbspola framåt och vara klar. Men man vet ju att det inte funkar så och att jag måste sätta långsiktiga mål. Men mycket vill ha mer, visst är det så?
Jag upptäckte nått roligt härom dagen, nu kan man faktiskt se en antydan till biceps om jag flexar. Hur coolt är inte det? På mig! Känns som världens största paradox.

2 kommentarer:

  1. Kroppen anpassar sej alltid och det är vanligt att man når en platå. Kroppen bygger muskler också vilket väger lite mer än fett. Men du ska absolut INTE vila. När kroppen når en platå är det ett tecken på att den klarar träningen som du utsätter den för och inte "överträning" som alla hippies påstår. Kicka in nästa växel så kommer du märka resultat ingen.

    SvaraRadera
  2. Det jag menar med paus var att kroppen själv tar en vila från själva viktnedgången. Inte ska jag lägga mig i hängmattan inte.

    SvaraRadera