lördag 23 maj 2009

Tjurig bebis och 40åriga gubbar

Var på spec.mvc igår för att prata om ev. igångsättning. Läkaren jag träffade var jätte trevlig i alla fall. Hon tyckte att jag hade en god anledning att bli igångsatt. Men villkoren för det då det inte är nödvändigt för barnet är att man ska ha börjat öppna sig och att liten ska ha sjunkit ner i bäckenet. Sätter man igång någon där huvudet ej har sjunkigt ner finns det alltid en risk för bla navelsträngen faller ner framför huvudet och kläms åt vilket resulterar i att barnets syretillförsel stryps. i alla fall gjorde hon ett UL för att se att liten hade det bar i magen, vilket han hade. Lite för gott enligt min mening...
Sen så kollade hon hur öppen jag var och hur huvudet stod. Tappen var mogen men ej öppen och huvudet var alldeles för högt upp. Gud så besviken jag blev! Hur som helst har jag fått en ny tid till nästa fredag så jag får hoppas till dess.. Bara jag slipper gå över, snälla!

I alla fall så kände vi oss så pass trygga med att ingen skulle hända i går så vi for på 40års kalas i Södra Mensträsk hos den fantastiske BoMartin. Alltid lika kul att träffa Boe plus att nu fick man träffa en del gama kompisar som man inte har träffat på flera år. Cajsa som jag gick gymnasiet med och Maya som man alltid stod och ljög med vid rökrutan på Kaplan. Sen bjöds det på hur god mat som helst och mätt blev man. Tack för en toppen kväll Boe och ett stort grattis från oss.

1 kommentar:

  1. Hej hej! va fin blogg du har=) Har samma bakgrund;) Hur går det för dig? Blir det bebis snart?
    Kram/ Anna D

    SvaraRadera