fredag 16 mars 2012

Löpning

Fick en fråga om mina bästa löpartips. Nu är jag själv en "nybörjare" men jag kan i alla fall dela med mig av de erfarenheter jag har. A och O i min värld är vad du har på fötterna. Att ha bra skor är viktigt och ta gärna hjälp i din sportaffär att hitta vad som passar dig så kanske du kan slippa ömma benhinnor och knän. Övrig utrustning som jag tycker är en bra investering, speciellt för oss med extrakilon, är löpartights. Av den enkla anledningen att de suger in och håller allt på plats. Det är verkligen inte en angenäm upplevelse då skinkorna och annan löshud gungar i otakt. Av samma anledning så är de bra med en ordentlig sportbehå.
Ta inte i så du kräks i början det är ingen som förväntar att man ska kunna springa en mil på 50 min första gången. Börja med intervaller, blanda raska promenader med jogg och arbeta därifrån. Hittade ett bra löpprogram för nybörjare på iForms hemsida. Kika gärna in där. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar