torsdag 7 oktober 2010

Ursäkter...

Hur många ursäkter finns det för att inte träna?
Det finns bara en enligt min bok och det är då du är så sjuk att du inte fysiskt klarar av det.
Det här kanske gör någon upprörd, men glöm inte att jag också har varit tjock eller rent utsagt fet om vi ska se till BMI. Jag kan de flesta ursäkter jag har till och med hittat på några nya.
För mig var ursäkterna ett skydd, en mur för att slippa ta tag i det onda och svåra.
Att inse att jag är värd det här, att vara fri i både kropp och själ har varit en lång och svår process som jag aldrig kommer att ångra att jag har startat.
Då du börjar träna och äta rätt kommer det att göra ont i både kropp och själ tro inte annat men för mig har det varit en förlösande smärta. Men man måste arbeta sig igenom den för belöningen är så mycket större.

Det jag skriver om kanske känns som kvalificerat bullshit men jag hoppas att jag kan så ett frö med den här bloggen, en liten tanke om att du är också är värd att gråta av lycka för att du inte håller på att dö av utmattning för att du går upp för en trappa eller att du kan gå på en affär och du kan välja på allt som finns där inne och inte bara på bib eller XLNT. Eller som för mig, få känna den fantastiska lyckan att rymmas på en gunga igen.

1 kommentar:

  1. Gud, vad jobbig du är Sarah! Du sparkar ju en där det känns som värst... Fast jag säger inte emot dig. Jag värjer mig bara. /Ulrika

    SvaraRadera