söndag 14 mars 2010

Myskväll


Vi hade en riktigt trevlig kväll igår med goda vänner, åt gott med mycket skratt och glada miner. Vi brudar ville se melodifestivalen till grabbarnas stora förtret, men de får förlåta oss. Sen fick våra gäster vara försökskaniner då jag testade ett nytt recept. Vit kladdkaka bjöds det på och jag måste verkligen säga att den blir det repris på.

Vit Kladdkaka

2 ägg
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
3 msk apelsinjuice
100 g smält vit choklad
100 g smält margarin

Gör så här:
Rör ihop ägg och socker. Sikta ned vaniljsocker och mjöl.
Tillsätt apelsinjuicen, den smälta chokladen och margarinet.
Rör smeten slät med hjälp av en slickepott.
Häll smeten i en smörad och brödad form.
Grädda i mitten av ugnen i 150 grader i ca.30 minuter.
Kakan blir som godast om den får stå i kylskåpet över natten!
Servera med hallon.

2 kommentarer:

  1. Grymt god!!! =) /Ida

    SvaraRadera
  2. Självklart ska jag berätta =).
    Hoppas att du/ ni blir lika stolt/a över mig som jag är över mig själv! :D

    SvaraRadera